Szabadidő

Kánikulai étrend

zöldséget kell enni / Prato9x, flickrPersze, most kisebb gondod is nagyobb annál, mintsem egy háromfogásos napi menün gondolkodj. De hidd el, hiába nincs étvágyad, a szervezetednek szüksége van az energiára és a különféle tápanyagokra.

Elsősorban kerüld a vízhajtó hatású dolgokat: a koffeint, a méregtelenítős-vízhajtós teákat. Ezekkel megspórolsz egy csomó folyadékot. Másodsorban felejtsd el a nehéz ételeket. Ilyenek a pörköltek, a szaftos-zsíros dolgok, cupákok és egyéb hasonlóságok. Válaszd helyette a gyümölcsöket és a zöldésgeket nyersen és párolva. Egyél egy nap többször keveset, mintsem napi háromszor sokat - meglátod, könnyebb lesz elviselni a meleget.

zöldségek / altopower, flickrA tápanyagokat illetően az izzadással sokminden kicsapódik a bőrünkön, ezért gondoskodjunk a só, a kálium, kalcium, foszfátok, cink, vas, magnézium utánpótlásáról. Ugyanis ezek alkotják az izzadtság 1%át, míg a többi 99% víz. Az imént említett nyomelemeket és ásványi anyagokat pótolhatjuk magvakkal (kálium van a dióban, szotyiban), zöldségekkel (vas van a brokkoliban), tejjel (kalcium). De minél változatosabban eszünk, annál jobb.

A fehérjepótlásra is figyelni kell, a csirke- és pulykahúson kívül a tej, sajt, tojás, mogyoró is tartalmaznak egy csomót.

A folyadék természetesen elemi szükséglet, minimum 3 litert ilyen hőségben meg kell inni naponta.

inforadio, daily telegraph
-e-

Instar Interactive